jag ska be honom ta hand om henne väl för jag vet vilken dy hon varit i.

För ett år sedan idag fyllde du arton stora år. Några dagar tidigare hade vi överraskat dig med en stor brakfest som innehöll allt från spyor & tårar till knaslycklig dans & skriksång. Då var jag där. Bara tjugo minuter ifrån. På din artonde födelsedag mötte jag dig i folkungas korridorer, på din nittonde kommer jag inte kunna göra det.

För rent kroppsligt är jag här, på en ö, med både vatten & mil som skiljer oss ifrån varandra. Men bara för att jag inte kommer vara där i fysisk form betyder inte det att jag inte tänker på dig, att jag inte firar här borta, i din ära. Idag fyller du nitton stora år & det kanske inte känns speciellt viktigt eller fint, men tro mig, ålder är en siffra, inte ett mätinstrument för lycka. Alla åldrar har sin charm.

& Om du mot all förmodan känner dig vilsen, försök då att minnas att jag alltid står bakom dig, i det där vimlet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, vad jag älskar dig! Tack! <3

2011-03-25 @ 10:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0