jag ska vara tacksam för allt jag har, för varje dag jag får stanna kvar men när hjärtat vill slå på stort är det lättare sagt än gjort.

jag klev ur fårösundsbubblan. tog tio i två bussen med en viss frida in till visby. fikade. nynnade. fotade. & mötte upp tre andra förväntansfulla skrivare för en emil jensen konsert som var över förväntan. skånskan. extra nummer som leder till en missad buss & två extra timmar på max hamburgebar för att senare konstatera vid busstationen klockan tolv på natten att vi var strandsatta. i visby. en dyr taxiresa senare. falla i säng.



sen fortsatte det. prata gott om skrivarlinjen. poetryslam. pojkleenden. irländska sånger & stjärnklart. smörgåstårta & den minsta biosalong jag sett hittills. levande musik. öl. skrattsalvor. iskalla vindar. sovande bilresa hem & falla i säng.



& så klev jag in i bubblan igen. en bubbla som mest består av fasadhäng. ta tillvara på soltimmar. sicksacka mellan mitt-kristofers-toves rum. pärla pärlplattor. lära sig hela "ge mig en spanjor". dra snuskskämt. skriva. inte falla i säng. dricka té istället. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0