Åkej jag är misslyckad, jag klarar inte upp det här.

det är ett slagfält här ikväll & jag är i mitten.

det förflutna har bankat på dörren samtidigt som framtiden försöker klättra in genom fönstret. tvivlet har krupit fram från sin plats under sängen. ensamheten dinglar med benen i bokhyllan & kärleken tycker att jag hatat den lite för länge nu utan anledning. rädslan är också här.

de skriker fel ordval, "du kunde haft honom nu", planering, "sluta tro att du är någon, sluta sätt på en ny skiva." de tycker att jag ignorerat dem alldeles för mycket på sista tiden & "det är ingen som bryr sig, egentligen, det vet du väl." det förflutna vill att jag ska stanna upp, framtiden gastar "men jag då?" & tvivlet dunkar mig i huvudet. ensamheten & kärleken är eniga - "du kan inte gömma dig för oss." rädslan bara sitter där. 

mitt i allt står jag & nuet. vi, som bara ville vara för oss själva lite till. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kan inte din blogg bli en bok så jag kan ha den i hyllan och titta i den mer samlat och njuta av varje ord lite mer var som helst. Mm. Fixa det nu tack :)



KRAM

2011-05-11 @ 17:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0