alla mina vänner har gett upp sömn.

att spendera en lördagskväll & natt med de finaste skrivarna som finns är också att;



springa fram & tillbaka mellan mitt rum & toves. fylla balkongen med ölflaskor, ett & annat vinglas, musik. att dansa till "känn ingen sorg för mig göteborg" med frida & karin. att sjunga snapsvisa på snapsvisa. att flytta dansgolvet mellan balkong & sofforna inomhus. att sjunga högt. att dansa utan hämningar. att inte vilja lämna internatet. 



att till slut tränga in oss i två silvriga bilar. att lyssna på irländsk musik, veva ner rutan & skrika rakt ut i nattluften. att dricka vodka direkt ur flaskan. att skriksjunga håkan-låtar på visbys gator med frida. att ramla in precis innan spelningen ska börja. att lära sig headbanga. att fortsätta dansa utan hämningar. att dricka för mycket öl. att radera nummer. att skicka iväg världens snyggaste bild till vännerna därhemma. att skrika "är det de bästa ni kunde komma med?" till sådana som inte förstår. att sitta upp tills natten ger sig av igen.

att vakna upp på söndagen & fnissa sig igenom hela dagen för en lördagsnatt med skrivare slutar aldrig som man tänkt sig.   


Kommentarer
Postat av: Ralfie

Har sagt det förr och jag säger det igen: du skriver så fint så det förslår!

2011-05-22 @ 13:44:33
Postat av: F som i Frida

blev varm i hjärtat nu när jag läste det här :)

2011-05-23 @ 00:33:48
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0