Du ska veta att jag saknar dig.

jag har aldrig förstått mig på saknad. jag har suttit bredvid, hållit hand & försökt. jag har verkligen försökt. men jag har aldrig riktigt förstått ändå. förrän nu.

sedan dagen jag klev på färjan utan returbiljett har jag saknat. jag trodde det skulle gå över men det har aldrig slutat. det har inte gått över. saknaden har inte minskat i omfång. den har bara förändrats. från att vara hjärtskärande jag kan inte se på en enda bild utan att börja lipa till konstant bara alltid där. 

någonstans förstod jag att från & med nu finns inte alla jag älskar på ett & samma ställe. jag kommer aldrig mer komma tillbaka dit. till mitt rum med havet mellan trädtopparna & kristofer&tove precis precis bredvid. det gör fortfarande ont men jag accepterar.

jag förstår att saknad får man lära sig att leva med. inte bara genom en iskall vinter som jocke berg sjunger utan genom vår, höst & sommar också. jämt. fast så får man också försöka förstå, jag har en vän i många städer. jag går aldrig ensam mer.

Kommentarer
Postat av: Kris

Du ska veta att du alltid har en vän här i Visby :)

2011-11-17 @ 17:42:49
Postat av: fridolin

och en i stockholm! <3

2011-11-18 @ 00:57:55
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0