Jag måste säga något innan jag somnar.

dessa anständiga tider. med anständiga tider menar jag att gå & lägga sig innan tolv & gå upp klockan åtta.

jag hatar dem. det är inte mycket jag vill hata öppet (eftersom jag bestämde i åttan att hata är ett för starkt ord för att slänga runt med) men seriöst - jag hatar anständiga tider. eller vad någon bestämt skulle vara det. kanske hatar jag mer den någon som bestämde att anständiga tider just skulle vara innan tolv & innan åtta.

om jag får gissa var inte denna någon vare sig morgontrött eller kvällspigg. den var nog heller inte kalastrött till klockan tio på kvällen & efter det pigg som en mört. ansåg inte att de bästa samtalen sker efter midnatt, att det finns något magiskt i natten & att där finns ord som vill bli skrivna. jag har en stark misstanke om att det kan vara samma någon som myntade begreppet "morgonstund har guld i mun."

jag säger upp till kamp mina nattugglor - för vem har bestämt att det är vi som ska ta hänsyn till de morgonpigga & inte tvärtom?


Kommentarer
Postat av: fridolin

allt jag har att säga är att jag håller med (kanske du kunde gissa), SÅ RÄTT!

2011-11-29 @ 13:01:18
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0