vi två, sen vi var 17 år.

Hon ringer mig & vi säger vad länge sedan det var. det har gått två dagar.

Saker som kan hända på två dagar. Du kan råka hångla med någon. börja sakna någon du inte får sakna. Hitta en ny sjukligt bra låt. Hitta flera. Börja skriva på tre blogginlägg. Bli klar med ett. Bli kär. Bestämma att vi ska nog bli du&jag ett tag (gärna ett bra tag om nån undrar) Bli riktigt sugen på en latte på stammishaket. Möblera om i bokhyllan. Färga håret. Duscha. Hitta den klänningen på stan.

Allt kan hända på två dagar. Allt. & det vill jag berätta för henne. Diskutera med henne. Vrida & vända på med henne. Fråga om råd av henne. Skratta åt klantigheterna med henne. Skaka på huvudet åt det som gör ont med henne. Jag kan sakna henne efter två dagar & det är ingenting.

Idag reser min sofia till alperna. Bland fjälltopparna kommer hon vistas i minst fyra månader, möjligen fem. & medan hon kommer flyga runt i pudersnö & dricka mängder av billig öl, kommer jag att räkna ner, tills dagen hon kommer sitta mittemot mig på kaféet igen.


Kommentarer
Postat av: jonna

jag måste erkänna att det inte är ett dugg skrämmande med den här mini-stalker-grejen, utan mest fantastiskt roligt! det är helt klart jag som har tagit över ditt gamla rum och jag värnar om 307an, vi har det bra ihop. känner helt klart igen det där med att se havet bland tallarna dagar då vinden ligger rätt, havsutsikt har jag skrytit med till alla jag känner!



jag kan också meddela att håkan pryder dörren in till rummet och det glädjer mig att 307an hyser in håkanfans! borde vara en regel.



vi har det förträffligt här borta på ön, vilket jag antar att du hade förra året också! det är ju rätt fint, även om jag kan tycka att det är lite väl isolerat ibland. jag måste bara säga att jag tycker det är himlans roligt att du hittade mig!

2011-11-30 @ 20:59:02
URL: http://jonnaherou.blogspot.com
Postat av: soffan

du fattar inte .du gör verkligen inte det . hur jävlans glad jag är att jag har dig <3

2011-12-03 @ 04:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0