spelar inga spel & skiter i det korrekta.

idag klev en person fram till mig mitt på trottoaren när jag gick till spårvagnen & sa "vad snyggt klädd du är, verkligen jätte snygg." hon kan omöjligt ha vetat att jag inte somnade förrän tjugo över fem den natten. att jag mesta dels av tiden känner mig vilsen. & ändå.

är det någon människa jag vill vara så är det en sådan. som kliver fram. som ler åt människor. som säger tack i kassan, hej till busschauffören, önskar trevlig helg. som inte bara går förbi någon som gråter utanför krogen en lördagsnatt. någon som handlar & inte bara tänker.  

en människa som gör lite skillnad. om det så nu handlar om att tala om för någon att den är fin.

Kommentarer
Postat av: F

hade klädpanik förut idag, löste den genom att kolla igenom dina bilder på fb (bara så du vet snyggo). <3

2011-10-06 @ 01:21:33
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag har liknande mål om att bli en sån där kluckskrattig gubbe som bara gör randombefolkningen i omgivningen glada :)

2011-10-07 @ 08:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0