Med lite tur så kan du få en mysig kille.

”om du köper lite tajtare jeans så kan du också få en pojkvän.”

jag var fjorton år. Minns exakt detaljerna. Var vi var, hur hon sa det, hur mina lösa jeans från hm inte satt åt kring mina ben, hur hennes gjorde det. Jag kallade henne fortfarande för bästa vän fast jag redan visste om att vi inte var det längre. Men jag höll ändå kvar.

jag önskar av hela mitt hjärta att hon inte hade sagt den där meningen den dagen. Eller att fjortonåriga stina i alla fall hade kunnat se igenom den. se igenom den såkallade bästa vännen mittemot. Det gjorde jag inte.

Jag köpte tajtare jeans istället. slutade med det tjocka kajalsträcket under ögonen & jag tog av mig mina stjärnor. För ingen kan älska någon som ser ut så. & trots att jag vet bättre nu, att jag sett igenom den där meningen & henne den kom ifrån så hör jag ändå hur fjortonåringen skriker förtvivlat inuti när jag tar på mig mina nya lösa jeans från hm, & ibland så lyssnar jag.  


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är konstigt det där. Hur dom små, egentligen obetydliga orden kan spela så stor roll. Känner igen mig. Blir arg. För din skull, för min skull och för alla som någon gång offrat bitar av sig själv bara för att någon någon gång sa att det inte dög.



Kram

2011-09-28 @ 21:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0