Gräset växer grönare när marken har blitt bränd.

när allt det här inte är igår. eller för en månad sedan. då ska jag berätta för er. när det inte längre är som mina såriga armar som rivs upp & blöder & får sårskorpor för att rivas upp igen. när det kommer vara ärr. kanske fula vita men det kommer vara ärr som inte rivs upp på samma enkla vis. då ska jag berätta för er.

när det här är en parantes. några blogginlägg i ett pannkakshjärta. några sidor i en svart bok. några sms i en mobiltelefon. när det här är ett kapitel, kanske inte ens ett eget, bara en del, några sidor, i en bok om mig. då ska jag berätta för er. när jag inte längre hatar vad någon gjort. då ska jag berätta. alltihop.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0