Då får du inte tveka, du kan bara inte gå.

dessa nattpass alltså. jag kan verkligen avsky dem när jag står där. tänka att jag kunde gjort så mycket annat. så mycket bättre. så som att dricka bärs eller vara lika full som dem på andra sidan disken eller haft natthäng med bra vänner eller bara helt enkelt sova.

men när jag får åka hem. när jag sitter där i den röda volvon för omväxlings skull & det enda som finns att lyssna på är tomas ledin & spår 20 kommer fram & volymen är hög för den måste vara hög när jag dunkar snart tystnar musiken (finns ingen bättre låt att åka hem till genom nattlinköping) & så får jag sjunga med det högsta jag kan. det är den bästa belöningen. då är alla fulla människor förlåtna & den bortslösade lördagen känns inte lika bortslösad. & allt kommer ordna sig. av någon anledning vet man att det är så.

Kommentarer
Postat av: tove

pusspusspuss!

2012-12-02 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0