För kärlek kan vara mer än sånt vi lärde oss.

jag vill sluta mina dagar utan hjärta. jag vill inte ha en endaste liten ynka pyttebit kvar den dag jag blundar somnar & inte vaknar. jag vill dela det & ge bort det & få tillbaka det för att pussla ihop det gömma det & sedan damma av det & ge bort det igen. jag vill ha älskat så mycket att jag glömmer bort hur mycket & älskar lika mycket igen. 

jag har inte tiden för att försöka ens hålla mitt hjärta intakt längre. små hjärtedelar sprids liksom över sverige & snart kan jag nästan skaffa en karta & börja pricka för. en röd prick för varje del som brutits ut & givits bort. & egentligen är det ok vad som än görs med de där delarna. för ges det tillbaka så sätter jag mig på golvet med överblivet julklappspapper & presentsnören & kanske kan jag få ihop något fint att lägga på hyllan som sedan kan få dammas av & ges bort så småningom igen.

för jag vill tamejfan kunna säga innan jag blundar somnar & inte vaknar att jag har älskat så hela hjärtat gick åt!

Kommentarer
Postat av: Ralf

Det kommer du, min vän. Det kommer du.

2012-12-18 @ 20:11:32
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: fridolin

det här är det bästa jag läst.

2012-12-21 @ 00:39:20
URL: http://farfaraway.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0