Tack hej, fuck dig - jag har fått nog.

November som annars brukar vara som en avlång bajskorv tog slut snabbare än jag hann blinka. Kändes det som. Givetvis var det inte så. Men så kom snön & minusgraderna & julkalendern & december & jag spenderar nästintill hela söndagen instängd i mitt rum, i sängen med julmusik utanför dörren. Resten i en soffa på andra sidan stan där vi fortsätter traditionen av att se filmer vi borde se.

Jag lyssnar på låtarna jag sjungit med i, i månader men det är först nu det är på riktigt. Det är nu jag kommit ikapp dem. Eller kanske de kommit ikapp mig. Det känns i benen. Så nu är jag i den känslan. I jävlaranamma-känslan. Med en katt bredvid, i ett stökigt rum som aldrig blir färdigstädat. Ungefär som mig själv egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0