tvåtusentolv eller hur allting kommer att bli bra till slut.

Så kommer jag hit. Det återstår en dag av det här året & jag vet inte riktigt vad som behövs sägas. Kanske är det så att allt redan har sagts. Det känns som det. Det här året har liksom hela tiden balanserat mig på gränsen, alltid på vägen att tippa över & tagit energi konstant. Lite som så att det aldrig riktigt gott att slappna av & luta sig tillbaka för då kommer livet med någonting nytt i bakfickan. 2012 har alltid haft någonting i bakfickan.

Här är iallafall de första 6 månaderna. En salig blandning av baksteg & framsteg. & gapflabb. 
 
Januari:
Tjugohundratolv väntade inte. Jag bråkade fortfarande med kärleken som alltid fanns någonstans i bakgrunden även om den började blekna bort. Vi drack vin ute hos Lisa där Lisa var den enda som vinglade. Det pratades mycket känslor & det var bio, film, onyttigheter, arbetssökande, handboll, fikastunder & så var det tvunget att lägga undan sin egen ensamhet för andras känslor för en stund. Jag längtade efter barfotadagar, kände för att börja andas liv igen & vi hade en galen kväll hos Elin med 90-talsskivor, fantastiska infall & gapflabb. Men mest gjorde Januari ont, kanske mer i andra än i mig.
 
Januarisoundtrack: Isarna – Säkert!

 


Februari:
Frustrerad över att vara fattig ena dagen för att få komma på arbetsintervju nästa & senare ha mitt första riktiga jobb. Ensamheten kliade fortfarande, vi slängde runt what goes around comes around, drack sura drinkar & dansade på platens. Jag längtade efter vår, vinglade in i någon, frida kom på besök & fick sig en sjuk utekväll på köpet med dramatik, fylla & dans. Jag fyllde 21, började jobba på riktigt & kände mig allmänt kass där. Hade en fin kväll hos Markus med Johan & vandrade hem därifrån klockan fyra på natten med magen full av öl & chilinötter. Fick kliande utslag på armarna & blev lite tung. Försökte intala mig att vad gör det om hundra år?

Februarisoundtrack: När jag går ner – Norlie & KKV & Håll ut – Lars Winnerbäck



Mars:
Plastade in hjärtat på nytt & kände att man måste ju prova (allt utom kärlek!) Det förflutna hann ifatt mig en kväll & gav mig en käftsmäll. Jag spelade lite dubbelspel, ville att tiden skulle gå & bokade en bussbiljett. Fick ett extra knäck där jag bara spenderade två dagar. For iväg till Stockholm & hade återträff med mina käraste skrivare. Var galna som bara skrivare kan vara när det blandas in vanlig vodka & kaka i ett hus i stuvsta. Kom hem & ville vända om direkt för Linköping var mest grått. Firade Lisas 20 big ones hemma hos mig & när de andra for iväg till krogen for jag iväg på nattjobb. Så köpte jag mig en festivalbiljett!
 
Marssoundtrack: Stay away – Erik Hassle & You had time – Ani Difranco
 


April:
Jag inledde ett förhållande med en efterlängtad iPhone & kanske vågade erkänna mig lite ensam. Jag var aldrig hemma, blev förbannad på mig själv för att jag inte uppskattade det jag hade, nattjobbade & längtade efter att Sofia skulle komma hem! Vi firade in vår med glass på bryggan enligt traditionerna, Påskharen besökte trean i vidingsjö, Lilla F döptes & de efterlängtade islattarnas tid startade. Jag for iväg till nyköping & hade gohelg med Tove & Frida & en fredag lite senare smög Johan, jag & Lisa runt på nyköpingsbro mitt i natten, mest bara för att. Kände att allt gick på repeat & var less på att vara ledsen. Till slut blev det valborg & inställda nattpass gav jubel & nattvinglande. Så for jag & Sofia till göteborg.

Aprilsoundtrack: Vilja bli -  Oskar Linnros & Midnatt till sju - Moneybrother

 



Maj:
Vi hade fina göteborgsdagar & låtsades att det blivit varmt fast det fortfarande var kyligt. Älskade mitt vidingsjö men ville inte nöja mig med det. Hamnade i ett chillande tillstånd vilket gjorde att jag tappade ord. Träffade på någon igen & ville försöka glida lite & inte bry mig om allt hela tiden men som alltid gick det sådär. Besökte farmor & tog med henne hem. Värmen kom till slut & vi blev salongsberusade klockan två på dan. Jag ringde samtal jag inte borde, fikade, vinglade & hade en sjukt konstig men rolig färd i en minibuss mitt i natten. Drömde vidare. 
 
Majsoundtrack: Du är nog den – Melissa Horn & Mean – Taylor Swift
 
 

Juni:
Kändes som jag inte gjorde någonting annat än jobbade. Undrade varför han&jag såg så bra ut på papper men inte i praktiken. Som att göra slut en andra gång. Det pausade livet tog äntligen slut & det firades med fest – vad annars liksom? Det kliade på armarna & i hjärtat. Jag for iväg till stockholm & firade fina frida i kojektivet. Hade den beryktade måndagsklubbskvällen som la grunden för några av sommarens skämt & låtval. Hey i heard you were a wild one. Så blev det Midsommarafton & jag firade den i en våningssäng med feberfrossa med andra firade den desto bättre. Sen gick jag sönder & med en tappad röst & vrak till kropp åkte jag & fyra andra på festival.

Junisoundtrack: Om vingarna bär – Lilla Sällskapet & Allting kommer bli bra – Den svenska björnstammen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0