vill kunna se mig själv i spegeln om jag blir pensionär.

så vi tog fredag & mcdonaldslukt, dränk håret i cocosdoft. stress, fan jag hinner inte, klädångest & har du ätit något nu då? nostalgi, kämpar sliter svettas, köksdans, kämpar sliter svettas, klockan bara tickar på, kramar hejdå & ligger på golvet. dricker vingelvatten ur tetrapak, springer ner i källaren (som att komma hem får en säga så?) dans, kämpar sliter svettas, sur drink som river upp gommen, ramlar in i någon eller ramlar någon in i mig? ramlar ifrån i vilket fall & vi dansar till stängning (det hade lika gärna kunnat vara sommarnatt utanför) & vinglar till vindsvåningen med rödhåriga vännen som ingen dansar lika fint som.



lördag. stina vs baksmälla 2-0, ropa till vännen i andra rummet, sätta sig längst bak i bussen för ingen ska behöva känna bakislukten. sedan kökshäng. cola kan vara min bästa vän fast ni är bättre. skratta tills tårarna rinner ur ögonen. 



så blir det söndag fast jag spjärnar emot, som vanligt. här har omgång stina vs ångest inte riktigt avslutats ännu. försöker dunka kaxiga toner för att det lindrar, konstigt nog. tvingar mig utanför dörren för att få låtsas som det är vår & intalar mig själv att ingen kommer att minnas om hundra år.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker om dig så himlans mycket!

2012-02-12 @ 23:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0