jag skakar om kalendern.

om människor vore sånger är jag just nu isarna med annika norlin.

för er som aldrig hört den så sover jag till ett. tittar på handboll som är en verklighetsflykt på en timma. den följs av ett brutalt uppvaknade till tystnad. & januari. jag & januari hamnar alltid snett. vi går mot ljusa tider, säger dem. fast jag ser det inte. de där ljusa tiderna. jag ser bara duggregn. löften som hamnar i papperskorgen. ord som aldrig blir skrivna. referenser jag inte har.  

från deras port till den röda volvon, att en promenad på några meter kan bli så jävla ensam. hur hinns det med liksom? hur hinner min hjärna intala varenda cell det? som en diktator - knäpper med fingrarna & då gråter alla.

& annika sjunger jag ska va tyst från & med nu & se vad som händer när det bränner till antagligen ingenting det brukar vara så tyst från & med nu. så jag stänger in mig. låter cellerna gråta ut.

Kyss mig så att nånting händer
Slå mig så nånting blöder


Kommentarer
Postat av: fridolin

och det är fortfarande min favoritlåt på den skivan, så det passar ju bra att få¨ha dig där uppe ;)



men ja, det är ju inte så peppande att efter januari kommer februari. typ samma sak igen.

(men jag vet nån som fyller då iho)

2012-01-19 @ 13:28:41
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0