jag hoppas att du lever med det i all evig tid.

människor kommer alltid att såra varandra. så är det bara. det får vi leva med. men det finns skillnader. det finns dem som avverkar människor som slit & släng produkter, som handlar mot bättre vetande, som trots att de vet att dem gör fel gör det igen. & igen. & igen.

jag skäms över er. jag skäms över att behöva sitta bredvid er på bussen, skäms över att gå på samma gator som er & jag skäms över att behöva titta in i någons ögon & veta att det där är min vän som behandlar någon så. jag står oförstående inför er.  

om en är medveten om att en får det att göra ont i någon är det väl ens förbaskade medmänskliga plikt att få ett slut på det. även om det kanske bidrar med obekvämligheter för en själv. för i slutändan kommer det ned till vilken slags människa en vill vara & då ska det minnas att det är skillnad på att ha en kuk & va en kuk. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0