Vissa dagar så kan jag sakna tryggheten från gamla dagar men det finns inget som kan få dem tillbaka.

igår fick han en nyckel. han som säger stina jag tar upp kladdkakan ur frysen nu när jag ringer & storgråter. han som blir djävulskt full av mintushots. han som dansar till flytta på dej som ingen annan gör. han som alltid funnits fem minuter med bil, tre minuter med cykel, tio minuters promenad ifrån. han fick en nyckel i sin hand igår. en nyckel som innebär att han, inom bara några dagar, inte kommer att bo i samma stadsdel som mig längre. han som alltid bott på ett tryggt avstånd ifrån mig kommer snart att inte göra just det.

snart kommer det bara var jag kvar & vidingsjö tillhör inte oss längre. det är några andra sextonåringar som går långa promenader på cykelvägarna nu. några andra som hänger vid gungorna på skolgården. några andra som sitter utanför lasses livs långt efter stängning. det här är the end of an era. det här är slutet på någonting men jag tror att vi redan har sagt farväl till vidingsjö för länge sedan.
 
han fick en nyckel i sin hand igår & det här, det här är bara början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0