det känns som om jag springer genom vatten medan tiden bara flåsar mig i nacken & jag trampar runt i papper i mitt rum.

jag ser slutet på det här pausade livet. så, håll ut med mig nu. håll ut. skicka peppande sms till en av favoritvännerna. köp drinktillbehör & få den mest färgglada korgen på hela ica. njut av klirret i påsen, av solskenet, av en bil som startar. ta på dig någonting annat än dina mattsvarta urtvättade mjukisbyxor.

skriv en rolig lapp. prata snabbt med en gammal vän & inse hur mycket du missat. hur mycket som vill tas igen. göm huvudbryet i ditt stökiga rum, tillfälligt. tills du får någon att dela det med. att vrida på det med. strunta i eksemarmar, i kärlek, i allt som bedövar. rök en cigarett. lyssna på en gammal spellista. & håll ut. håll ut med mig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0