vill vara hög på livet.

det känns som att jag pausat mitt liv. ställt det på hold. & där blinkar det nu utan minsta ljud.

jag jobbar. cyklar fram&tillbaka på haningeleden eller kör bilen genom rondellerna när det regnar. & när jag inte jobbar sover jag. mesta dels. & sover jag inte är jag trött iallafall. så försöker jag tänka framåt istället. försöker se det där som ska komma ur det här. för den fula sanningen är att pengar är pengar men det är dem som kan ta mig någonstans. 

så jag sover, skriver & förundras över hur många människor det är som åker förbi min lucka varje dag som jag aldrig sett förut. & så drömmer jag om att också ha en snaskig hund som sticker fram huvudet mellan sätena.   

Säg mig att det finns något mer
mera än ikeasoffans tystnad
säg mig att vi har någon överraskning kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0