vi har något stort på gång så länge ingen bryr sig om vilka höjder vi kan nå, på vilken sida som vi står.

om johan hade hetat johanna eller jag hade hetat sven, hade jag aldrig behövt skriva det här. ingen hade ifrågasatt. ingen hade misstänkt. vi hade aldrig behövt fasa inför nya kärlekars reaktioner eller svara på den högst uttjatade är ni tillsammans eller? aldrig behövt förklara. aldrig behövt argumentera.

i varje förhållande johan & jag har varit i har ett av de stora problemen varit just oss två. till&med i de små förälskelserna. problemet det kommer ner till är att någonstans längst vägen blev vi inpräntade att pojkar & flickor kan inte bara vara vänner. ungefär likt argumentet men han är bara kär i dig därför drar han dig i håret.

men förstå den begränsningen. johan&jag är mer lika än många kvinnor jag möter & jag tror någonstans jag är mer lik johan är många män är lik honom. det betyder inte att jag är mer manlig eller johan mer kvinnlig, det betyder att vi är människor som kompletterar varandra pretty damn good & jag är less på att låta andras regler stå i vägen. less på att begränsas till att kunna vara vän med bara halva jordens befolkning.

& seriöst - om vi hade velat ligga med varandra tror ni på riktigt att vi hade väntat i 6 hela år?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vadå? Är inte du och Johan ett par?!

Det har jag trott de senaste, ja, i alla fall fem

åren. Damn.

2012-03-30 @ 11:24:08
URL: http://dancingday.blogg.se/
Postat av: Johan

Amen to that sister!

2012-03-30 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0