It’s ages ago, last week, don’t know.

ögonlocken är tunga. hela min kropp hojtar om att jag borde krypa ner under täcket. sluta ögonen. sova ut. eller iallafall kamma ut de där tovorna i håret tills imorgon. men det rycker i fingrarna & likt den skrivande människa jag kommit att bli offrar jag allt för mina ord. särskilt sömn.

trycker istället in hörlurarna i öronen. sätter på skriv mig någonting som känns, inatt, igen-spellistan. den välbekanta hemmakänslan har redan infunnit sig. en katt på bordet, sovande föräldrar & mörka fönster mittemot.

dagarna bara försvann, någonstans där påväg söder ut. jag har tappat bort vilket veckodag det är, igen & så vaknade vi upp till maj & har redan glömt bort hur kall vinden var & hur den smög sig in under den tunga vinterkappan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0