jag är så mycket bättre i fantasin.

jag har varit & är en duktig flicka. & det märks tydligt sådana här dagar. då när allt går lite snett & jag bara vill lägga mig ner & sparka. men det får jag inte. jag får inte brusa upp för att bilen inte vill starta (men jag älskar ju den där skitbilen.) jag får inte skrika för att jag råkar komma försent till jobbet. jag får inte slå i dörrar för att alla sorters färdmedel har bestämt sig för att ge upp på mig, just idag. 

jag är ingen skrikare. & det är inte för att jag har en lång stubin & aldrig blir arg. det är för att jag är duktig & duktiga flickor blir inte arga. de trycker ner istället. trycker inåt. skriver ut sina känslor eller skär sig eller slår knogar i stenplattor men de skriker inte. för det vore ju att kräva plats i den här världen & duktiga flickor ska helst knappt märkas alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0