jag kom & tänka på det nu, kanske för att det är så tyst.

ibland undrar jag vilka ni är. på det där ack så bloggiga viset. ja, jag menar ni för ni är ett ni, bakom siffrorna i tabellen jag kan stirra mig blind på men inte blir jag klokare för det. ni är inte många men ni finns, bakom någon annan datorskärm. jag undrar om ni äter äggmacka till frukost, om ni ens äter frukost, om ni tittar för mycket på tv, om ni drömmer om något annat, om ni har skrattat idag?

& sen undrar jag hur ni hamnar här. om ni vet vem jag är, om ni känner mig eller ser mig på stan eller går in här för att snoka. för att försöka tyda mellan raderna vem jag är osams med & vem jag tycker om. om det bara är av slump, regelbundenhet eller när känslan faller in som ni klickar er hit. om ni känner igen er, om ni tycker om det eller om det faktiskt mest kvittar.

ni behöver inte ge er till känna eller hojta hej nästa gång. men det är med de där siffrorna som med fönstrena i höghusen. bakom varje en av dem finns minst en människa jag kanske aldrig kommer träffa & jag kan inte låta bli att undra, från tid till tid, vem jag går miste om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0