ett fel närmare rätt ett sätt att se på saken, brukar svälja dina lögner mest för att få känna nått.

för ungefär 365 dagar sedan flyttade jag hem. som en byracka med svansen mellan benen satte jag mig på 830-bussen & lämnade en dröm. trots den lättnaden bar jag efteråt runt på en förlorarkänsla. ibland misstänker jag att jag bär på den än. 

en gång blev jag kär i någon som blev kär i mig & jag tänkte att nu skulle det lösa sig men det löste ingenting. det försvårade bara & jag vaknar upp med det varje dag. en annan gång gav jag efter för någon som förstörde mig. jag har litat på människor som ljugit & struntat i magkänslor & i principer & slängt förnuftet ut genom dörren med huvudet före & jag vill inte bli cynisk men ibland undrar jag hur jag kommer att bli? kommer de sudda bort det blåa i min blick?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0