& jag är aldrig nöjd med något, jag har alltid varit sån, när jag ser mig själv i spegeln vänder jag mig om.

det här är ett give-yourself-a-break-woman-samtal. se det som en intervention. från mig till mig. för

jo stina du jobbar tillräckligt mycket för du jobbar så mycket du vill. du hinner leva nu & du kommer kunna leva då. & kanske tycker dem om henne mer än dig på jobbet men vem fan bryr sig egentligen? du har famnar utanför de där fyra väggarna som betyder allt. & om hundra år kommer ingen minnas om du hade ett städat rum eller om du sprang tre gånger i veckan i motionsspåret. jo stina du kanske röker en cigarett ibland men det är ok. klart du ska sitta uppe & skriva ibland om natten. & kanske är du inte sötaste tjejen med den vita tandraden som charmar brallorna av snubbar på löpande band men det är fucking ok ändå. du är ok ändå.  

& stina. sluta slå på dig själv för bajs grejer. du är tillräcklig. du kommer alltid att vara det.


Kommentarer
Postat av: Ralf

WORD! (förutom den där lilla cigarettgrejen då, men du vet hur jag är;)
Kramkramkramkram!

2012-11-09 @ 15:49:30
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0