Allt det här alla skratten som ekar medan tårarna rinner längs kinden.

när jag var 14 förstod jag att jag var tvungen att använda mig av ord för annars skulle jag dränkas i all den där ledsamheten jag ständigt bar på. istället för att inte förstå & sticka hål på huden började jag leta förklaringar i meningsuppbyggnader & sedan dess har det pågått en konstant jakt på nya sätt att beskriva. jag har fyllt tio anteckningsblock, en lunarstormdagbok & okänt antal bloggadress med dessa förklaringar. jag har haft tid för att lära mig beskriva ledsamhet. & så hamnar jag här. 

det är konstigt hur en kan vara lite ledsen & samtidigt så förälskad i livet. det är det jag är nu. jag ler på bussen hem & behöver inte ens byta bland låtarna för varenda en passar in & tyst sjunger jag med. jag sitter på balkonger runt om i staden & känner hur jag, hur dem, hur livet, löser upp gråtknutarna i hjärtat. kanske är det någonting som tyngt mig. kanske väger spott mycket mer än man tror. jag kan ha gått & blivit kär. i själva livet. & kanske vet jag inte riktigt hur jag ska beskriva det men jag vet hur det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0