Din kärlek har gjort så ont & allting jag fått blev tomt ändå står jag här.

jag sitter i bilen med nyckeln fortfarande i. det är det här jag åkt ifrån hela dagen & jag har ju vetat om det men låtsas. hela min kropp darrar & kanske handlar det om kylan som kryper sig in mellan sprickorna i bilen eller om ledsamheten som kryper ur sprickorna i mig. jag tror jag aldrig kommer få svar på det. så mycket svar jag söker som aldrig kommer komma till mig. & hjärtat mitt, som fått dricka kaffe helt ifred, gråter nu.

jag sitter kvar i min bil på parkeringsplatsen med ett hjärta som gråter i mig. jag har låtit någon spotta mig så länge i ansiktet & samtidigt gjort det själv att jag inte längre märker vems saliv det är jag torkar bort. jag får ett standard svar. det är en tyst svart telefonskärm & den invanda rörelsen med höger handen för att torka ansiktet.

jag har tagit mig in i ett stökigt rum & tryckt hörlurarna i öronen & har fingrarna mot tangenterna. jag skriver om suddar ut skriver om suddar ut. det finns inga fina inbäddade sätt att tala om att mitt hjärta gråter & jag hatar honom för det. jag hatar mig. jag hatar alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0