jag gör vad jag ska, låter dagarna gå, jag börjar om på nytt här & i vasastan är det vår.

när jag kommer fram till trädgårdstorget är det 14 minuter kvar tills 1:an går hem. jag placerar mig på bänken & förbi mig vandrar bröliga snubbar & vinfnissiga äldre kvinnor. det sitter en ensam tjej i busskuren framför mig. bredvid henne står ett par & håller om varandra. Han balanserar på kryckor. det är fredagskväll. när det är 7 minuter kvar kliver en snubbe fram till mig & frågar efter tändare & jag har för första gången faktiskt en i fickan. Han tackar & precis när han ska ge tillbaka tändare inser jag, & även han, att på tändare står det med tjocka svarta bokstäver att only god can judge me. jag svamlar mig in i någon förklaring av att jag bara köpt den för att. han ler så som faktiskt bara vissa snubbar kan & säger den var fin. så går han. kvar sitter jag på bänken. generad så som bara en kan bli av vissa snubbar & förstår att det finns tamigfan flera fiskar i vattnet & det går alltid flera tåg eller bussar & går de inte kan en ju alltid cykla. eller gå.  

Kommentarer
Postat av: Ralf

Aaaaaaaaaaaand she's back on track! ;) Det här inlägget gjorde mig glad.

2013-04-24 @ 21:28:46
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0