Men om vi litar på varann har vi en liten chans att va osäker & svag.

som de skrattar med varandra. driver om saker ingen annan förstår & ändå fortsätter de. eller så trygga som de är. som en bergskedja som en inte ens ser att den rör på sig även om den gör det men står stadigt trots det. så är de. & de som är så självklara. som att det är klart att det ska vara dem, som att det inte ens funnits annan kärlek, funnits vägskäl, funnits någonting annat än dem. de som suddat bort om & fyllt i med när. & så de som bara försöker slå ner murarna för att få vara med varandra. de som önskar att bara få sova i samma säng. & som de städar golvet på smuts & skriker på varandra eller inte skriker på varandra & bara så hemskt jävla gärna vill vara dem.  

det är kärlekshistorierna. de är dem det borde skrivas om, filmas in, sparas. det är dem jag avundas & förundras över & det är dem jag vill höra om. fuck carrie&big & lily&marshall. det här är the real deal & jag sitter på första parkett.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Min fina Stina!

2013-02-04 @ 07:42:33
Postat av: M

:´)
Plötsligt händer det, så att säga.

Nu när jag läste det i annat ljus, så är det ju tamejfan det finaste jag läst på länge. Fast nu (okej jag erkänner) när jag suttit och letat igenom junimajaprilmars's blogginlägg (nyfiken i en strut...) så har jag ju i och för sig läst en himla massa fina texter i ett svep. Fast jo, den här hamnar ju lite närmare hjärtat på nåt vis.

2013-06-14 @ 19:53:12
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0