Hjärtat rusar & ögonen är blinda.

jag hoppar av flera hållplatser för tidigt. för att få bort röken & ilskan. j säger alltid åt mig att ta tre djupa andetag, senast där bland bröden på ica maxi. det finns inga trösklar för mig som det verkar finnas hos andra. jag kutar mellan känslorummen & går totalt upp i dem. som när jag blir arg & vill ställa mig mitt på ica maxi & skrika rakt ut. första andetaget. jag försöker lyssna på någonting på bussen hem men trycker otåligt på nästa knappen, går av 4 hållplatser före min, fryser mina tår vita & går snabbt på snöiga trottoarer som knappt syns. mumlar för mig själv att det är ett jävla liv att aldrig vilja börja. hör du det? det är till att vara ett jävla liv som aldrig vill börja. januarifebruarihelveteskukvinterfan. andra andetaget. slänger mobilen i sängen & tvättar händerna under varmvattnet. det är som att när en öppnar en dörr utan tröskel då väller det bara in. saknaden som kletat sig fast likt tuggummi på hjärtat eller är det på hjärnan? pengarna som inte finns på vare sig sparkontot eller i lönespecifikationen. tre helger framöver fyllda av sådant där som gör en rastlös själ galen. & arg. jag hör ingenting utanför mitt huvud & kan inte lugna ner mig. vill svära minst tio svordomar till. fuck! tredje andetaget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0