Jag måste dricka något innan jag vågar prata.

så. det blir som det blir när bärs hamnar i samma mening som mina vänner & mig. jag & johan sitter där på pitchers med magar fyllda av god mat & kaffe. två bärs står framför oss & vi nämner det att vad gött det är att ta en bärra, bara såhär. sen ramlar Sofia in, tätt följd av människor som gör mig nervös & helt plötsligt står shots på bordet precis som det tydligen gör på andra sidan sverige säger telefonen & mera öl & min mage gör uppror men tar en cigarett på det ändå. klockan går fort & sedan står vi där igen, jag & Master Yoda med snurriga huvuden & inte fan kan vi gå hem nu det kan vi ju inte!

så vi gör inte det. vi dricker amaretto sour istället & nästa dag får jag ett telefonsamtal som okejar allt jag redan tänkt. att det här är det enda du får & det är bättre om du gör det du gillar. & jag älskar att vi aldrig kan hålla oss till bara en bärs. jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0