tvåtusentolv - fortsättningen eller du ska se att allting ordnar sig.

det här är fortsättningen. avslutet. så många avslut i ett enda avslut egentligen. Det är här det tippade över. men av alla klyschiga klyschor som det slängs runt med därute tror jag att det måste bli kolsvart för att jag ska kunna se. det var tvunget att bli sådär ledsamt. jag beklagar att det var tvungen att bli så. att den här delen är lite så. men det är sanningen. eller det var. nu lever jag i en ny. i en du-ska-se-att-allting-ordnar-sig-sanning. kanske tror jag mer på det nu än jag någonsin gjorde under hela 2012. & med detta sagt knyter jag ihop säcken om det här året, likt jag gjorde med sommaren, & så får det samla lite damm på hyllan. det behöver det. det behöver jag.

Juli:
Med de sämsta förutsättningarna hade vi sedan i-bästa-klass-vecka. Med sho-skämt, husvagnshärjande, galenheter, lovemaking & nu i efterhand, klassiska citat. Där vi struntade i konserter & käkade tacos istället & dunkade musik i henkes högtalare till sent på natten & gick varandra på nerverna. Jag ville aldrig hem igen men hem kom vi i alla fall & där vändes hela världen lite upp&ner. Mina ord försvann när någon klev ur en bil & jag visste att jag var fucked. Vi hängde i det röda huset på landet, johan höll tal & skålade för sommaren, en göteborgare överraskade oss allesammans & vi poolbadade & tittade på porr kl 2 på natten. Vid exakt samma tidpunkt några dagar senare ringde jag pappa i panik. Jag flydde till Borås & hade torsdagsfylla med skrivare. Kom hem & hela jävla juli blev svart. Sen låtsades jag länge som att juli aldrig hänt, i min kalender. 

Julisoundtrack: Wild ones – Flo Rida feat Sia, Jag vill ut – Lilla Sällskapet & På låtsas – Melissa Horn
 

Augusti:
Jag hade augustinoja, lyssnade uteslutande på Melissa Horn & klädde mig jämt i svart. Johan flyttade hemifrån & det i sig var the end of an era. Jag orkade inte ens plocka ihop mig själv & lutade mig hela tiden mot någon annan. Jag samlade låtar i pannkakshjärta-listan, spelade golf & skrattade igen. Bokade den där tiden jag tjatat om i månader, firade årsdagar, namnsdagar, fikade. & på något vis kämpade jag väl emot ledsamhet fast det inte alls gick. Jag älskade mina vänner & min nya tatuering. Sen som att det inte var nog, hade Lisa & jag the drama night ute på krogen & jag blev alldeles tom. jag ska aldrig mer säga sanningen till nån som saknar förmåga att förstå. Jag längtade för första gången någonsin efter höst, hatade sönder någon & mina vänner fick turas om att dra upp mig. Jag lovade att berätta allt någon gång & sedan knöt jag säcken om sommaren & sa hejdå.

Augustisoundtrack: När himlen faller ner – Lilla Sällskapet, Strong enough – Cher & kom hem till mej – Lars Winnerbäck

 

 
September:
Jag träffade på det förflutna igen & behövde tala om att han hade rätt. Lars kom till stan vilket alltid är som att komma hem för mig med. Sen shottade jag, Johan & Oscar upp en hel sur äpple & dansade till stängning. Det konstaterades att jag var glad med ledsna inslag & inte bara var ledsen även om ledsamheten fortfarande var så sjukligt närvarande i allt. Försökte att inte avsky men gjorde det ändå. Längtade redan efter nästa sommar, nattjobbade, skrattade åt fulla människors upptåg & slogs med mig själv. & med hur en älskar någon fast en inte kan vara med den. Johan & jag tog en dagstrip till Uppsala & Jenny & på vägen hem fick vi för oss att jo men en utgång är alltid fint. & vilken utgång sedan! Började lyssna på annat än Melissa, tog tillbaka facebook & tittade extra mycket på ett speciellt sex&thecity avsnitt. Jobbet gjorde mig sur & tvär & jag undrade, hur går man vidare, egentligen? Så packade vi in oss i en bil, for ner till Loftahammar & hade bra helg med bra människor. 
 
Septembersoundtrack: I can’t make you love me/nick of time – Bon Iver & 25 – Oskar Linnros
 
 

Oktober:
Jag var rastlös men kom ändå bra överens med hösten. Kanske för att, precis som E sa, ville jag bara att tiden skulle gå. Jag träffade någon igen som jag hela tiden föll tillbaka till. Firade fyra år med mitt pannkakshjärta. Kände mig väldigt tjatig i allt jag skrev & allting kändes utnött & använt. Hade grymma utekvällar & for till västkusten för att hälsa på i fridas nya hem. & hänga på andra lång med henne & Matilda. Slogs mot förväntningarna av vad jag som 21åring ska göra med mitt liv & var nervös & kunde inte sova. Var utklädd till Toad & full på aftereightdrinkar en kväll i Åtvidaberg, spydde på en parkering i Norrköping & tog lite revansch. Fast det gjorde ont i alla fall & jag ville peka finger åt världen.


Oktobersoundtrack: Irreplaceable – Beyonce & balladen om ett brustet hjärta – Sarah Dawn Finer

 

 

November:
Det handlade lite om Those simple girls and the boys that choose them. Ville sluta prata & börja göra istället. om nätterna, ofta när jag stod vid min bil & tog en cigarett,  kändes allt så enkelt. I dagsljus var det svårare. Nattjobben vände på dygnet, Linköping var svårt att vara i, allt var helt ok bra & jag försökte banka in i mig att jag räckte till. Vingelnätter var det bästa jag visste, jag gjorde lite konstigheter som roade vissa & hatade lögner. Avskydde jobbhelgerna i vanlig ordning & strejkade dem genom att vara ute på krogen till 1 & gå upp vid 7. Mycket framtid & mycket som skvallrade om att jag ville bort. Att jag var klar med det här. Vi plöjde igenom filmer & drack kaffe mest hela tiden & drack vingelvatten hos Stina med jättenallen.


Novembersoundtrack: Ett år utan sommar – Kent & Go your own way – Fleetwood Mac

 

 
December:
Gjorde upptäckten att nuet hade blivit dåtid & dagarna hade gått. Jag kände hjärtat slå på riktigt igen, bokade den första festivalbiljetten, nämligen Sweden Rock, skrev in mig på arbetsförmedlingen för 2:a gången i livet. Lisa & jag for till Göteborg & firade David. En riktigt härlig 24timmars upplevelse av västkusten. Humöret gick upp&ner, jag var så tacksam gentemot människorna omkring mig & samtidigt så rädd att förlora dem. Det snöade, Johan & jag bokade ännu en festivalbiljett, vi drack mängder med kaffe & åt pepparkakor, dansade på Harrys, åt mat på Ikea & drack bärs. Firade Julen på donken & juldagen främst med Lisa & omtalade göteborgare. Tog en spontanresa till Borås & Matilda vilket behövdes. Drack öl, sprang efter bussar & började min process mot att bli Sweden Rockare. & sedan kom Nyår. Vilket firades in på en brygga mitt i Hjulsbro med vänner & 60någonting kvinna som kräktes i bakgrunden. & Bättre avslut än så, blir det inte!

Decembersoundtrack: Såna som jag – Sarah Dawn Finer & Sanningen – Petra Marklund
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0