allt du är är det sämsta jag har så jag går härifrån du får stanna.

Tack för allt du lärde mig, hoppas du lyssnar den här är till dig - jag var nere för räkning men jag reste mig igen spela oberörd nu & sakna mig sen.
 
jag vet att du inte lyssnar längre. om du ens nån gång gjort det. men kanske universum vill säga mig någonting. jag tror ju inte på sånt. inte egentligen. men jag kan inte låta bli att undra. att en person ska korsa vår väg när vi går hem. just där. just då. när johan var med. när det är en dag, om ens det, innan jag lämnar stan. när J hade pepsi & chips & kunde sitta i hans kök långt efter läggdags. för att det behövdes.

kanske vill universum inte säga någonting alls. kanske att universum aldrig vill säga någon någonting. kanske att saker bara sker & att människor bara kliver förbi en. kanske finns det ingen mening. men jag är tacksam ändå. för att det skedde så. för att imorgon får jag kliva ombord på en buss, härifrån & vägarna kan få läcka mina sår. så ropa du ditt segervrål på alla gator i den här stan. jag har slutat lyssna - såhär är det nu vem & varför man älskar kan väl ingen förstå & fast allt fallit isär här ska jag resa mig & gå & allt det här som gjort så ont ska lära mig nånting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0