men bland dessa gator har jag gjort mig ett hem.

jag brukar inte alltid vara sams med att komma tillbaka hit. igårkväll var inte en sådan gång. det här är inte sådan gång. att få bli hemskjutsad av pappa i den lilla gröna. att få dricka té med mamma medan hon ger en höjdpunkterna av prinsessbröllopet. att få skriva av sig om detaljerna, smsa om nya planerna, att snart få möta upp. att säga hej jag vet att det bara gått några få dagar men fan vad jag har saknat dig. att få vakna imorse & äta äggmacka. att duscha länge. att vara tillbaka här, i det stökiga lilla rummet med fingarna som slår mot tangenterna. att bara få vara hemma. kanske handlar det om att jag kommer lämna igen om några få dagar. eller så är det bara så att det är människorna som gör den här staden, & inte tvärtom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0