jag har aldrig drömt om diamanter, jag har aldrig drömt om guld.

just nu vill jag vara katt. eller pensionär. eller någonting som inte är att vara städerska & kliva upp tio i 5 på morgonen & komma hem klockan 8 på kvällen. människors övertalningsmeningar borde testas en tisdagsförmiddag när trötthetstårarna trycker innanför ögonen medan en slänger blickar konstant mot dvdspelaren. nu har fem minuter gått. jag försöker med mina 4-dagar-kvar-till-helg men jag är en hopplös snorunge till 90-talist som bara ser en ihoprullad katt vid sidan av mig, känner värken i vänster rygghalva, besvikelsen över att behöva tacka nej för att jag inte orkar. eller kan. håller jag på att bli vuxen, & det som jag känner är en växtvärk som värker i allt?

Kommentarer
Postat av: Ralf

Skitjobb är skitjobb, det är bara hänga i. Nån dag gör man nåt annat.

2013-11-06 @ 21:46:24
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0