minns inget från igår kväll (jag lovar) det var väl kanske lika bra, du hade säkert ångrat dig idag.

Kan kontrasterna bli tydligare? ena dagen handlar vi vin för det är gott & sitter i soffan skrattar spelar låtar för varandra & när klockan blir halv 1 bara ändrar vi om. Det är klackar mot asfalt & cigarettglöd & vi hamnar i en soffa på övervåningen med öl i händerna. jag skulle ju lägga ner för det ger mig ingenting men jag har väl aldrig varit bra på att hålla löften till mig själv? Fumlar ner ett till mobilnummer i kontaktlistan som kommer att glömmas bort & jag har varit vaken i 24 timmar när jag somnar på soffan hos dem. Nästa natt dricker jag&hon té i deras nya lägenhet & hör festen pågå i huset bredvid när vi sitter på balkongen. Sedan är det jag som väntar på bussen kvart över tolv medan andra vandrar mot kullerstenarna & köerna & blickarna & letandet & hejhuräremedigvagörunudå? Klackar mot asfalt & cigarettglöd. Någon är för full & pratar med sig själv & allting dränks av min spellistas senaste val. jag sjunger med i låtarna där när jag går på cykelvägen & somnar i min säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0