50 saker en kan berätta på en torsdag.

1. Peggy Lejonhjärta är mitt alla tiders favoritband. 2. Hör bara Sista gången jag såg Sandra var på sista styverns trappa hon var mitt sista hopp, det sista guld jag nånsin ville tappa tänk om vi aldrig ses igen? 3. En gång när pappa & jag var på söder i Stockholm gick vi förbi den trappan. 4. Det var som att träffa en kändis. 5. Pappa förstod givetvis inte alls storheten. 6. Min pappa är uppvuxen i Tumba. 7. Det är en förort till Stockholm. 8. Min mamma kommer ifrån en liten by i Småland. 9. Mitt första levnadsår spenderade jag i en gul trävilla i Ljung. 10. Det ligger utanför Linköping. 11. En gång när vi åkte med konfirmationen till Skara Sommarland lurade jag vännerna i bussen att jag bott någon helt annanstans. 12. flera gånger om. 13. & de gick på det varenda gång. 14. Jag ansåg mig vara bra på att ljuga. 15. Hela min uppväxt ljög jag om var någonstans jag befann mig till mina föräldrar. 16. "Jag är hemma hos Jessica." 17. Vi var i Ekholmen & spanade på pojkar. 18. Min komfirmationstid gav mig många betydelsefulla människor. 19. En av dem har blivit pappa nu. 20. En annan var jag kär i. 21. Alltså hopplöst totalt jävla nerkärad. 22. i flera år. 23. Jag har ingen aning om var han befinner sig idag. 24. jag blir lätt förälskad i människor. 25. När jag var liten bytte jag förälskelse varannan vecka. 
 

26. Det kanske inte har förändrats. 27. Jag har svårt att bli kär. 28. Jag har köpt en plansch på en karta av Linköping. 29. På så sätt kan jag alltid påminnas om vart jag kommer ifrån. 30. Den har en prick på Tuvgatan. 31. Där växte jag upp. 32. Mitt rum var lila & fullt av mjukisdjur på hyllorna. 33. Sen tapetserade vi om det till beige & brunt. 34. & jag gömde häxblandningar bakom böckerna i bokhyllan. 35. Nu bor jag i ett rum med vita väggar. 36. Jag har fortfarande mjukisdjur i sängen. 37. De heter Lisa & Pontus. 38. Lisa är en golden retriever fast alla påstår att hon ser ut som ett får. 39. Pontus är en igelkott. 40. Han var med när min pappa & min mamma gifte sig 1994. 41. Om jag någon gång gifter mig vill jag göra det i den kyrkan. 42. Den ligger i Ukna. 43. Så heter den småländska byn där min mamma växte upp. 44. När jag skriver det här regnar det utanför mitt fönstret. 45. Det regnar ofta i Växjö. 46. Jag borde packa. 47. & cykla för att handla ris. 48. Jag har fortfarande inte målat mina tånaglar. 49. Imorgon har jag min sista föreläsning för det här året. 50. Imorgon reser jag hem.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0