Packa upp din väska, ställ av dig dina skor, nu vill jag vara där så mycket det går.

i torsdagsnatt gick jag hem över ett tomt campus klockan kvart i 1 på natten, med tre öl i blodomloppet. igår efter den sista föreläsningen med Ulf för året, lämnade jag ett soligt växjö & en solig balkong för att åka med ett försenat tåg tillbaka till min hemstad. jag mötte min pappa som väntade på perrongen i sin röda mössa & svarta fjällrävenjacka. han körde mig i den lilla gröna. hem till vidingsjö. 

idag sitter jag i ett rum som varit mitt men som inte känns som det längre. mera som det gästrum det är planerat att bli. med en bäddsoffa & en stor grön krukväxt på byrån. jag har en tjock sovande katt vid mina fötter & jag är inslängd i mitt gamla sammanhang som aldrig känts så främmande som nu. men så är det som så att det inte är den här staden, det är vilka den innehåller. människorna som nu bara är 20 minuter härifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0