du & jag vi ser världen i samma nyans, vi åskar & blixtrar för ingenting alls, du slog mig så hårt att du bröt din hand, det var knas men vi höll & vi gör än idag.

jag har blivit äldre sedan sist jag tryckte fingrarna mot tangenterna. en guldig mobil rikare eftersom min gamla ville simma i toaletten. & med igentäppt näsa & ett konstant värkande huvud. men inte ens en förkylning kan ta ifrån mig den här födelsedagen. den hade det jag vill att mitt liv ska bestå av. kaffe, drinkar, svarta kläder, klackar, skratt, fylla. vänner & familj. jag är inte van vid att en födelsedag lämnar mig så. jag brukar vakna upp besviken. istället vaknar jag upp med att jag är så glad över att de just valde mig. där i sandlådan på dagis, bland alla sexorna på vidingsjöskolan, i konfirmationsgruppen, i gymnasieklassen, på ett helt internat. de kunde ha valt vem som helst men de valde mig. & sedan det där med att min familj kan kvala in som den knasigaste någonsin men den är min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0