hjärterdam nu i september börjar en annan typ av vår.

111 blogginlägg är vad jag kommer hem till. 111 olästa blogginlägg & en säng med 4 kuddar. 3 att sova på. 1 att krama. Jag kommer hem till fasta rutiner & matlådor. Det som sägs ska göra mig gott men aldrig känns så. särskilt inte klockan 6 en torsdagsmorgon när det som går ner i magen är 4 klunkar té.

jag kommer hem till en bil som slurkar soppa precis som vanligt & till en jamande katt. jag kommer hem till dem & till ett liv som snart kommer att vara dåtid. den mousserande flaskan från i våras är där i magen igen. det sprakar & bubblar däri. & fast allting är samma som förut reste jag ifrån ett liv & återvände till ett annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0