Pappa hur var det förr, berätta hur allt va förr.

när min mamma var utomlands i höstas ringde jag hem till min pappa varje dag tills han sa ringer du idag igen har du inget bättre för dig? gubbjävel tänkte jag & ringde inte mer på flera dagar. min pappa är en av de svåraste människor jag känner. han spelade Lasse Tennander så många år i cdspelaren i köket att det är ett under att inte skiten gick sönder. när jag var liten spelade han Celine Dion & Tina Turner. han är mannen som tar med sig coopkassen när han handlar på Östenssons. När han kliver in i en affär & vill ha hjälp säger han högt & tydligt ska vi se om vi kan få någon hjälp här? han tror alltid att motståndarlaget ska vinna. han är en överdrivet dålig förlorare & en fenomenalt äcklig vinnare.
 
Jag skrattar aldrig så mycket som med min pappa. Han förstår exakt min humor & jag förstår hans. Han var den enda mannen som frös ihop med ponnymammorna på läktaren varje ridlektion. Han har hämtat mig klockan 3 på natten. eller klockan 4 på eftermiddagen. varje gång. Han är pappan som lärde mig politik i vardagsrummet & i bilen påväg någonstans. han förstår tjusningen i en bra chailatte, i lejonkungen & i svarta kläder. han har alltid varit där. i sin fjällräven jacka & lyle&scott tröja. han kommer aldrig att vara den största & starkaste pappan men han är min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0