50 saker en kan berätta på en söndag.

1. jag är sämst på siffror. 2. Men jag minns exakta datum för saker. 3. & händelser. 4. Den enda jag känner som minns konstigare saker än mig är Elin. 5. & Johans syster Jenny. 6. Jag minns en gång när jag var liten & frågade min pappa varför motorvägen var så bred ungefär vid nyköpings bro & han svarade att det var för att flygplanen skulle kunna landa där vid en nödsituation. 7. Jag trodde honom tills jag var 17 år. 8. Han hade hittat på. 9. Jag köper det mesta folk säger. 10. Därför brukar mina vänner roa sig med att lura i mig saker. 11. Jag smakade alkohol första gången när jag var 13. 12. Det var en häxblandning som bara smakade whiskey. 13. Mina häxblandningar smakade mest det. 14. Första gången jag gick på krogen var i maj 2009. 15. Jag fyller i februari. 16. Jag brukar skylla på att ingen jag kände hade fyllt. 17. Det handlade egentligen om att det kändes läskigt. 18. Jag tycker ofta nya saker är läskiga. 19. Jag gör dem oftast ändå. 20. Hakuna matata liksom. 21. Man måste ju prova. 22. Jag vill verkligen ha en fransk bulldog. 23. Alltså jag vill verkligen det! 24. Som ska heta Vera. 25. Min morfar hade en vän som hette Vera.


26. Han brukade köra jättefort på landsvägarna i Småland i sin vita ford. 27. Jag mådde alltid jätteilla. 28. Min morfar hade vitt hår & rökte under köksfläkten. 29. Om jag blir så gammal vill jag också ha vitt hår. 30. Jag vill inte röka under köksfläkten. 31. Men jag vill gärna bo i deras gamla gula hus. 32. Med en golden retriever. 33. Göra om deras lilla stuga på tomten till ateljé. 34. Där det alltid får vara hur stökigt som helst. 35. Det skulle troligtvis alltid vara hur stökigt som helst. 36. Bland det värsta jag vet är att städa. 37. & vara ledsen. 38. & gå upp tidigt på morgonen. 39. Det bästa jag vet är att dricka kaffe. 40. & skriva. 41. & dricka öl. 42. Möjligtvis inte allt det på samma gång. 43. Jag tänkte jag skulle lära mig dricka whiskey i höst. 44. Minnet av mina gamla häxblandningar förstör smaken lite. 45. Jag har en grej för coca-cola. 46. & choklad. 47. & skäggiga långhåriga män. 48. Ändå slutar jag mest upp bredvid renrakade pojkar i skjorta. 49. What's up with that egentligen? 50. What's up med att jag skriver det här när jag borde skriva på min skriftliga inlämning?

Kommentarer
Postat av: K

Detta kändes både som en personlig bekännelse och samtidigt en dikt. Skönt att man inte måste välja ;)Hoppas du har det fint

2014-10-06 @ 10:58:45
Postat av: Ralf

Haha, härligt inlägg! :)

2014-10-06 @ 19:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0