en glänta syns i hennes snår.

i 6 höstar nu har det här hjärtat bankat i takt med mitt. som ett extra. för att jag behöver det. & ni har fått sitta på första parkett. rakt in i köttet vilket inte alltid varit vackert. hjärtan kanske inte alltid är det. deras innehåll kan kleta in sig som gammalt tuggummi under ens favoritskor. ge en svarta tjocka sorgkanter under naglarna. men det håller en vid liv. det är det som är grejen. det här hjärtat har hållt mig vid liv.  

i 6 höstar nu har två andra hjärtan bankat i takt med varandra. för varandra. & jag har fått sitta på första parkett. jag fick sitta bredvid när hon nålade in kärleken. rakt in i skinnet vilket kanske inte låter logiskt. kärlek kanske inte alltid är det. den kan kleta in sig i hjärtat som gammalt tuggummi under ens favoritklackar. ge ens naglar svarta tjocka sorgkanter av gammal mascara & man kan inte för sitt liv förstå varför man fortsätter att söka den. men det är det som är själva grejen. från min plats här bredvid ter sig kärleken aldrig så logisk som när jag ser på dem.

två hjärtan kan slå i takt som en låt. ett hjärta kan låta såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0