men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem där är himlen lite närmre för mig.

jag saknar dem hela tiden men ikväll kom en längtan. efter min stad. efter att få cykla genom vidingsjö, rulla förbi bäcken, parkera på trädgårdstorget & mötas upp vid hm. köpa en vanlijlatte på fiket där de känner igen en eller höra kaffekokaren bubbla i ett välbekant kök. ta med en klirrande påse, springa fyra smala trappor upp för en inte vågar åka hiss ensam & mötas av fågelkvitter, en lurvig viftande svans & en varm kram. få gå på kullerstensgatan & dricka öl under infravärmen fast det blivit höst. ta 1:an till strågatan. komma fram. komma hem. till snarkningar & en mjauande katt. köra den gröna lilla bilen & spela hög musik i de knastriga högtalarna. sjunga med. 

& dem. att få se dem framför sig & inte bara höra röster eller se 6 sekunders snapchats eller vita rutor fyllda med ord i mobilskärmen. jag vill bara se att allting står kvar. att de mår bra. jag tror jag måste boka mig en biljett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0