50 saker en kan berätta på en måndag.

1. Min favoritbok alla kategorier är när du blundar tittar jag av Gunnar Ardelius. 2. Läs bara Redogör för alla gånger du tyckt synd om dig själv. Stanna kvar i den känslan tills du ruttnar. Redogör för smärtreflexen. Sitt vid ett kafébord & se ut som att du väntar på någon. Svara på följande frågor: Var i kroppen sitter olycklig kärlek? Hur många röster krävs det innan det bildas ett sorl? 3. Jag tycker också om Simon & Ekarna av Marianne Fredriksson. 4. & Jack av Ulf Lundell. 5. Jag avskyr att behöva tänka på pengar. 6. & på människor som uppenbart inte tänker på mig. 7. & på saker som varit som jag inte kan påverka. 8. ändå tänker jag så mycket på det. 9. jag önskar att jag var en sån som inte tänker alls. 10. för att citera Melissa Horn. 11. Jag anser att det finns en Melissa-rad för alla mina sinnesstämningar. 12. jag önskar att hon kunde släppa ny musik snart. 13. just nu lyssnar jag mycket på hiphop. 14. det är nog våren i mig som kräver det. 15. jag har köpt världens finaste soffa. 16. jag planerar att min 22kvadratare ska gå i vitt. 17. & beige. 18. & guld. 19. & fyllas med ljus som luktar vanilj. 20. & jag har köpt vaniljdoftande parfym & bodylotion. 21. hela mitt liv ska va som en stor vaniljbulle. 22. i sommar planerar jag att sola. 23. & läsa böcker jag inte läst. 24. & se filmer jag inte sett. 25. jag älskar luften som blir när solen har lyst hela dagen & kvällen kommer. 
 
 
26. jag har svårt för tystnad. 27. därför babblar jag gärna. 28. ibland brukar jag säga att tyst det kan jag vara när jag sover. 29. när jag inte babblar sjunger jag gärna. 30. jag saknar att skriksjunga i bilen. 31. det är som ett kort terapisamtal att köra bil med musik på hög volym. 32. för tillfället är jag pepp. 33. men stressad över skolan. 34. därför skriver jag det här istället för att plugga. 35. senaste filmen jag såg var Dear John. 36. jag har försökt se den filmens slut två gånger. 37. men av olika anledningar har jag misslyckats varje gång. 38. jag grät massor. 39. när jag var yngre grät jag nästan aldrig. 40. nu gråter jag jämt. 41. oftast på morgonen. 42. det är som att jag är extra känslig då. 43. på en lektion fick jag tårar i ögonen av ett stycke i en bok som var så fint. 44. kom igen liksom! 45. min mamma säger att hon är precis likadan. 46. jag samlar på citat. 47. ett av de senaste jag sparat i mobilen är I am fucking gold but you prefer silver & that's ok. 48. det tänker jag också fylla min lägenhet med. 49. & mitt liv. 50. en massa meningar & ord i doft av vanilj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0