att inte vara rädd, att bli älskad, att bli sedd, jag vet bara inte hur man gör.

jag är rädd. det är det jag säger till henne i telefonen idag när hon frågar. jag är rädd. det konstigaste i det är att det känns skönt. att få det sagt. att trycka ut de tre orden, den meningen, i luften, in genom telefon så det når hennes öra. hon får höra mig säga det. jag är rädd för att få ett nej. jag är rädd för att det ska komma någon annan med finare hår & rakare tänder. någon som känner mindre än mig. någon som man hellre vill leva med. att återigen behöva vara den som inte duger. så jag gör ingenting fast jag kanske vill. för att jag är rädd.

Kommentarer
Postat av: Matilda Bredberg

Jag tycker att du är modig och vågar mer än oss flesta mest hela tiden. Det är okej att vara rädd, det är okej att inte våga ibland. Du har vågat så många gånger och jag är säker på att du kommer våga igen, lägg inte för mycket värderingar i det bara. Du är modig Stina, det bevisade du för längesen.

2015-04-22 @ 11:59:59
URL: http://www.tildataddeck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0