Cause if you like the way you look that much oh baby you should go & love yourself & if you think that i'm still holding on to something you should go & love yourself.

jag har kommit till insikten att jag saknar kreddighet. jag är inte uppvuxen i ett hem där pappan spelat Bob Dylan eller Rolling Stones. när min far hämtade mig från förskolan åkte vi hem till det gröna radhuset i Borensberg & samtidigt som han lagade mat spelade han Tina Turner på högsta volym. jag kan fortfarande höra introt till the best i huvudet. När min mamma strök tvätten brukade hon dundra på med Tomas Ledin. Givetvis präglade det mig. Man hittar mig oftast på schlagergolvet när jag går på krogen. min all time favorit är kvinnan som, enligt många, släpper skiva efter skiva med ledsamma deppiga texter på svenska. & jag må veta att människor kan sätta sig emot detta men viss typ av musik anses coolare än annan att lyssna på. så som det är med litteratur. så som det är med konst. så som det är med de flesta former av kultur. & intressen.

Detta betyder inte att jag dagarna igenom spelar Linda Bengtzing. Min söndagslåt är liksom Non, je ne regrette rien. efter det flera sånger av Joan Baez. Jag kunde inte bry mig mindre om Melodifestivalen. eller nästa stora Dj. Men jag kan också nynna med i Carola låtar utan att skämmas & jag tycker det är power när min mamma går & ser henne trots att samtliga personer i hennes närvaro klankar ner på valet av konsert för inte kan man gilla Carola? & på grund av avsaknad av kreddighet när det kommer till min musiksmak har jag nu som bakgrundsbild my mama don't like you & she likes everyone & det här är låten för november.

Love Yourself - Justin Bieber
Det sägs att 2015 är året alla blev belibers. Det är säkert långt ifrån sant men jag har spelat den här låten genom hela november oavbrutet så jag kanske måste räknas som en av dem nu. Som vanligt skäms jag inte. Jag skänker istället en tanke till dessa fuckboys man fått äran att springa in i & som min mamma aldrig hade tyckt om.         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0