istället vaknar jag när alla andra sover.

dessa dagar vaknar jag pigg klockan 6 på morgonen & börjar gäspa klockan 8 på kvällen. & ungefär runt tidpunkten vid 4 får jag huvudvärk. jag har inte suttit över tolvslaget en enda gång. det där med att se solen gå upp liggandes klarvaken i sin säng känns ungefär som när jag för första gången klev in på systemet. får jag ens vara här? jag brukar ju gå & lägga mig när solen stiger inte stiga upp tillsammans med den.

nu har jag sett den gå ner utanför vardagsrumsfönstret, ner bakom husen bortanför parkeringsplatserna. i huvudet känns det som att klockan är 3 på natten & inte kvart över 7. jag ska tvinga mig upp ögonen en stund till. sedan ska jag sova & hoppas att solen vill stiga upp med mig imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0