det hörs ett namn över vitklädda landskap, det hörs en röst som är saknad, det bultar till i ett flämtade hjärta, det piper till i telefon, det är visst nån som är tillbaka.

jag har inte varit här, av anledningar så som att jag har varit på andra sidan jorden. jag har tillbringat en natt på dubais flygplats sovandes i en liten koja med indier, hetsat genom säkerhetskontroller på bangkoks flygplats & sovit till & från i en flygplansstol för att sedan landa i Sydney. jag har fått träffa en av mina bästa vänner igen. fått krama honom. prata med honom. se honom. någonting som jag inte gjort på flera månader. jag har tittat på fyverkerier i Darling Harbour, åkt bil på vägar som kantats av djungel, stått en meter ifrån vilda kängurus, grävt ner barfota fötter i sand, kissat på en gata i Melbourne, varit full & spelat in filmer på olika toaletter, bott 10 personer i ett rum, efter påtryckningar varit sådär hakuna-matata-andig & piercat mig, bränt ansiktet så att det svullnade. jag har skrattat. jag har levt. jag har sagt att jag nu inte behöver göra någonting enastående för resten av det här året. kvoten av utmaningar är fylld.

nu har jag återvänt till ett kallt men soligt campus. till bubblan. lycklig över att få vara här igen. nu ska jag konsumera ord & meningar, dricka kaffe i föreläsningssalar & prata igen allting jag missat med människor jag tycker så mycket om.


Kommentarer
Postat av: Ralf

Var har du piercat dig?? :D

Svar: i fittan . . . Ae skämt å sido - i näsvingen. Har velat ha det så väldigt jäkla länge! Det var dags.
pancakeheart.blogg.se

2015-02-09 @ 15:47:11
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0